Как се получава удостоверение за наличие или липса на задължение?

Къде се подава искане за издаване на удостоверение за наличие или липса на задължение?

Искане за издаване на удостоверение  за наличие или липса на задължение се подава във всяка териториална дирекция (ТД) на НАП.

Този документ, обаче се издава само от компетентната дирекция. За физически лица това е ТД на НАП по постоянен адрес, а за юридическите – по регистрация.

Как се подава искането?

Искането се подава в писмена форма. Може да се подаде също по електронен път или чрез лицензиран или регистриран пощенски оператор.

В какъв срок се издава удостоверението?

  • 7-дневен срок от постъпване на искането, ако не е предвиден по-кратък срок.
  • 14-дневен срок от постъпване на искането, в случаите когато е подадено чрез различна от компетентна териториална дирекция.

Помощ?

Помощ при попълване на искането за издаване на удостоверението, както и повече информация за плащането и декларирането на данъци и осигурителни вноски, може да получите на телефона за данъчна информация 0700 18 700 на цената на един разговор според тарифния план на абоната. Въпросите си можете да зададете и във всеки офис на НАП.

Този сайт използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на сайта.

Приемам Отказ Повече информация